Overview

The Department of Agriculture (Economics & Marketing) has been established in 1967. The objective of the department is to increase the producer’s share in consumer’s rupee. The department conducts, publishes and disseminates commodity survey and marketing research reports. The department is also regulating the sale and purchase of agriculture produce through the institutions called market committees throughout the Punjab. It has administrative and supervisory control over regulated agriculture markets and market committees.

نظامت زراعت (معاشیات و تجارت) 1967 میں وجود میں آیا محکمہ کا مقصد صارفین اور پروڈیوسرز کا زرعی مارکیٹنگ میں نفع بڑھنا ہے۔ یہ محکمہ اجناس کا سروے اور ماکیٹنگ کی تحقیقی رپورٹ شائع کرتا ہے۔ مزید یہ محکمہ پنجاب بھر میں مارکیٹ کمیٹیوں کے زریعے زراعت کی پیداوار کی خرید و فروخت کو ریگولیٹ کرتا ہے اس کا زرعی منڈیوں اور مارکیٹ کمیٹیوں پر انتظامی کنٹرول ہے۔